De vuurdoop

18 februari 2014 - Alexandra, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal, iets later dan gepland, maar hier is mijn volgende verhaal alweer.

Afgelopen week zijn we bezig geweest met het opzetten van mijn onderzoek. Boven op de berg stonden 30 kooien die gerepareerd moesten worden, gekoppeld moesten worden in duo's en de eerste egels installeren. Om maar alvast even aan te sluiten op dit verhaal: ze kwamen allemaal het weekend goed door en deze week mag ik iedere week naar ze toe om te kijken of dat ze het random aantal sprinkhanen opgegeten heb die ik in de kooien heb geplaatst.

Vrijdagavond was het weekend begonnen met een gezellige avond met drie Israëliërs, die hier verbleven. We hebben een paar films gekeken, gekaart en gebuurt over hun ervaringen in Nieuw-Zeeland.

Doordat het zo laat was geworden de vrijdagavond, besloten we om maar even een keertje lekker uit te slapen en het wellicht een dagje rustig aan te doen. Rond 12 uur, toen we ons eindelijk uit onze pyjama's hadden "geworsteld", besloten we maar een stukje te gaan mountainbiken en wandelen in de buurt van Alex. Deze rustige middag was uiteindelijk iets actiever dan verwacht: na 6 uur hadden we 45 km gemountainbiket en 5 km gewandeld. De volgende ochtend was dit dan ook wel te merken...

De zondag begonnen we al lekker vroeg, om acht uur wilde we weg gaan om onze eerste wandeltocht te maken in de buurt van Lake Wanaka. Hier stond onze vooraf geplande wandeling naar Roys Peak op ons te wachten. Een hoogteverschil van ongeveer 1300 meter en dat met de spierpijn van de dag ervoor nog in de benen! De wandeling zelf was niet zo spectaculair, een slingerend pad aan de zonkant van de berg (gelukkig was het maar 30 graden en brandden we niet weg...) die continu steeg. Maarrr.. het uitzicht van de top was de 3,5 uur durende klim meer dan waard! Een snelle hap, wat foto's en terug naar beneden. We hadden onze eerste wandeling volbracht! Eenmaal op de weg terug, na even lekker onze voeten onder gedompeld te hebben in het meer, vonden wij wel dat we een lekker ijsje hadden verdiend. Hier in Nieuw-Zeeland hebben ze heerlijke Real Fruit Ice Cream! En ik kan je vertellen, mijn eerste ontmoeting met dit ijsje was meer dan geslaagd! Uiteindelijk hebben we het weekend dan toch nog maar rustig afgesloten door niks te doen en van de nog lange warme avond te genieten.

De eerste twee werkdagen van deze week zijn al weer voorbij en morgen is dan ook onze laatste dag van deze week, héél vervelend. Maar we gaan naar Timaru voor onze 4WD Course! Daarna nog wat sightseeing op de terugweg, zodat we zaterdag vol aan de bak kunnen tijdens de Rail Trail Duathlon. Cindy gaat, over twee dagen verspreid, 30 km hardlopen en ik zal proberen om de overige 120 km te fietsen! Wish me luck!!

Volgende week zal ik wel vertellen hoe het allemaal gegaan is, voor nu hoor ik het wel als er iets spannends of interessants is gebeurd of staat te gebeuren in Nederland.

See ya!!