Winterfestival!!

23 juni 2014 - Alexandra, Nieuw-Zeeland

Hallo allemaal,

Afgelopen weekend zijn wij naar de opening van het winterseizoen gegaan; het Winterfestival in Queenstown. Ieder jaar wordt het wintersportseizoen hier geopend met een week lang allerlei activiteiten en optredens. Op vrijdagavond, de eerste avond, wordt er traditioneel vuurwerk afgeschoten. Wat was dit gaaf zeg!! In Nederland ben je al blij wanneer er iemand illegaal vuurwerk geimporteerd heeft wat vaak tot mooi vuurwerk leidt, maar ik kan je zeggen dat dat weinig voorstelt bij wat wij gezien hebben!! Ongelooflijk mooie potten en pijlen die de lucht van vele verschillende kleuren voorzag. Daarna zijn we nog even wezen kijken bij een paar bands, maar al snel zijn we naar binnen gegaan, omdat het toch wel erg koud was. Nog even een drankje gedaan en huiswaarts gegaan.

Op zaterdag hebben we niet heel veel uitgevoerd, een beetje uitgeslapen een rondje gefietst en verder vrij lui geweest. Maar aan het eind van de dag was er toch nog heel goed nieuws: Er waren meerdere liften open gegaan op de skipistes en dat betekende dat we de volgende dag gingen skien!!

Zondag zijn we dus vroeg opgestaan om zoveel mogelijk te kunnen genieten van de skitrip. Eenmaal bij het skigebied aan te zijn gekomen bleek dat alle liften open waren! Helaas nog niet alle pistes, maar de meeste wel. Ik merkte al gauw dat wij maar verwend zijn met skien. De liften hier zijn niet echt comfortabel, maar gelukkig doen zij wel hun werk. Doordat het nog maar weinig heeft gesneeuwd hier moesten we het doen met de sneeuw uit de sneeuwkanonnen. De eerste helft van de dag was dit goed te doen, maar naar de pauze was alle sneeuw verdwenen en kwamen de grote plakkaten ijs te voorschijn. Gelukkig ben ik niet gevallen, maar veel had het toch niet gescheeld. Ondanks dat het een vrij klein skigebied was, hebben we er toch onwijs van genoten en kan ik zeggen dat ik in Nieuw-Zeeland heb geskied! Toch geef ik Oostenrijk de voorkeur ;)

Al met al een mooi begin van het winterseizoen zeg ik zo! Maar ik kijk toch wel heel erg uit naar het eind van deze week, want dan gaan we voor ruim 2 weken naar het noorder eiland!!

Groetjes, Wouter